Køretøj nummer 2

Det er med glæde jeg ser at der efterhånden kommer el alternativer til køretøj nummer to.
Jeg finder dog stadig el-biler og ellerter for dyre og for ufleksible. Med et dagligt kørselsbehov på 30-40 km burde el være perfekt. Derfor har jeg fundet et alternativ i en el-knallert, der for eludgaverne koster ca. det samme som deres benzin fætre, og hvor det lavere energiforbrug sagtens kan nå at tjene batterierne ind. Samtidig har man forhåbentlig et køretøj der er mindre vedligeholdelse på end alternativerne.
Jeg har også set på cykler med hjælpemotor der prismæssigt kan være dýrere end en el-knallert, men hvor man har fordelen af motionen. På sådan en cykel vil mine 15-20 km hver vej til arbejde ikke føles så lange som på en almindelig cykel, og ærlig talt finder jeg det for langt på min gamle havelåge.
Helst vil jeg gerne have en rigtig elbil eller i det mindste en lukket el-scooter a la ellerten. Men den må vente til der findes velkørende (brugte) køretøjer der koster under 30.000 kr og som jeg kan få serviceret. Dette køretøj skal køre hver dag, da mit job og ægteskab nok står på spil hvis det ikke gør.

Det er svært at lægge links til dette indlæg, da markedet er så nyt at priser og modeller forandrer sig ret hurtigt. Hvis du vil søge så kan jeg oplyse at hvis du søger efter elscootere finder i motoriserede kørestole og handicaphjælpemidler.
Desuden kan din lokale cykelsmed sansyneligvis finde en pris eller rådgive dig, ligesom der findes mange hjemmesider.
Folkecentret i thy om elknallerter

Ingen kommentarer: